Условия приема и внутреннего распорядка

ПРАВІЛЫ ўнутранага распарадку для навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі “Цясноўская сярэдняя школа імя Ф.Э. Дзяржынскага”

01.09.2023
развернуть

                                                                  ЗАЦВЯРДЖАЮ

                                                                   Дырэктар ДУА

                                                                  _____________ С.С. Макась

                                                                  _____________

              

ПРАВІЛЫ ўнутранага распарадку для навучэнцаў

дзяржаўнай установы адукацыі

“Цясноўская сярэдняя школа імя Ф.Э. Дзяржынскага”

І. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

  • Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі “Цясноўская сярэдняя школа імя Ф.Э.Дзяржынскага” (у далейшым Правілы) распрацаваны на аснове Тыпавых правіл унутранага распарадку для навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі адобранымі пастановай калегіі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 30.10.2019 №12 “О выполнении поручений Главы государства в системе образования” і ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь, пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 №283 “Аб зацвярджэніі Палажэння аб агульнай сярэдняй адукацыі” і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.
  • Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі адукацыйнай установы з мэтай удасканаленння адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнчамі вучэбнага часу умацаванню дысцыпліны сярод навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхаваня павагі да асобы, развіцця культуря паводзін і навыкаў зносін.
  • У адпаведнасці з правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі і нясуць аднолькавую адказнасць на парушэнне норм паводзін ва ўстанове адукацыі.
  • У адпаведнасці з Тыпавымі правіламі Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў распрацоўваюцца да пачатку навучальнага года, ўзгадняюцца Саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.
  • Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў пардку вызначаным падпунктам 1.4 сапраўдных правіл.
  • Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў, установы адукацыі на перцым пасяджэнні педагагічнага савета ці на нарадзе пры дырэктару ў пачатку кожнага навучальнага года, да усіх навучэнцаў установы адукацыі- напершым класным сходзе да новага навучальнага года і да іх законных прадстаўнікоў на першым бацькоўскім сходзе (пад роспіс).
  • Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.
  • Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду месце і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.

 

ІІ. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ

  1. Навучэнцы маюць права на:

2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;

2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам  асаблівасцей  іх псіхічнага развіця;

2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, вызначаным Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 г. № 149;

2.4. павага свайго чалавечага гонару, абарону  ад выкарыстання фізічнага і (або) псіхалагічнага насілля, жорсткіх, грубых або зняважлівых адносін і прыніжэння;

2.5. абарону жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

2.6. карыстанне падручнікамі (вучэбнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;

2.7. бясплатанае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі;

2.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі;

2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю дасугавай дзейнасці ў час канікул;

2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;

2.11. аб'ектыўную ацэнку ведаў;

2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;

2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;

2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;

2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі устаноў адукацыі;

2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;

2.17. атрыманне платных паслуг, якія аказваюцца установай адукацыі;

2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;

2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;

2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;

2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

2.23 удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;

2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;

2.25. недатыкальнасць асобы.

  1. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.

 

III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ

  1. Навучэнцы абавязаны:

4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні Савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;

4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых);

4.3. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага члена адміністрацыі);

4.4. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць хатнія заданні;

4.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

4.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

4.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;

4.8. беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі; беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;

4.9. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;

4.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспецы і жыцці навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

4.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);

4.12. загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнагу кіраўніку аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;

4.13. размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;

4.14. прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, выкарыстоўваць вопратку і абутак для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

4.15. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;

4.16. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;

4.17. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока - дамашняе заданне;

4.18. штотыднёва здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

4.19. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;

4.20. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.

  1. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

5.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;

5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары. муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары. муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маемасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;

5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;

5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;

5.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

5.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

5.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

5.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адцягвацца самому і адцягваць іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню навучальнага занятку;

5.10. ўжываць падчас навучальных заняткаў ежу і напоі;

5.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

5.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;

5.13. падчас навучальных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

5.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы.

 

  1. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ НАВУЧЭНЦАЎ
  2. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення,

прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстановах адукацыі.

  1. Савет установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх выраблена адзенне дзелавога стылю.
  2. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка, гальштук і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам ўстановы адукацыі.

У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны швэдар ці камізэлька.

  1. Пры наведванні навучэнцамі вучэбных заняткаў не дапускаюцца:

спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

рэчы, якія маюць яркія, вызываючыя малюнкі;

брудная, мятая (неахайная) і іншая адзенне, не прызначаная для наведвання ўстановы адукацыі;

верхняе адзенне і галаўныя ўборы;

багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных напрамкаў моладзевай субкультуры і спартыўных клубаў.

  1. Спрэчныя пытанні, звязаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі.

 

  1. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ НАВУЧАЛЬНЫХ ЗАНЯТКАЎ
  2. Навучальныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.
  3. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, навучэнец у пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку.
  4. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец:

займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;

рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;

ставіць на бясшумны рэжым прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якое можа знаходзіцца на асобным стале або стале настаўніка.

  1. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.
  2. Навучэнец, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
  3. Падчас урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых вучняў, не дапушчаючы каментарыяў і рэплік з месца.
  4. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец ўстае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.
  5. Аб сваёй гатоўнасці да адказу альбо аб пытанні, якое ўзнікла у ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу навучэнец інфармуе, падымаючы руку.
  6. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
  7. Падчас правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам.
  8. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.

21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе пра гэта дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.

21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.

21.3. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.

21.4. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.

21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі. 

  1. Падчас урока вучань павінен сачыць за сваёй паставай.
  2. Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні заняткі. Навучэнцы пакідаюць клас з дазволу настаўніка.
  3. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.
  4. Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы, забіраюць свае прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі).
  5. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, навучэнец або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.
  6. У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад'яўляе тлумачэнні аб паважлівасці прычыны пропуску заняткаў.

Паважнай прычынай лічыцца:

хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);

экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);

пропуск урокаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);

удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).

  1. Дзяжурства навучэнцаў:

28.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў VIIІ-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас пераменаў, чысціню і парадак у школе.

28.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.

28.3. З ліку навучэнцаў VII-X класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.

 

  1. V. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКУ
  2. Перамена прызначана:

для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;

адпачынку і фізічнай размінкі;

прыняцце ежы;

праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа;

падрыхтоўкі да ўроку, іншае;

  1. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.
  2. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца:

шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;

катацца ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі на роварах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;

ўжываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам.      Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

VІ. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ

Сталовая

  1. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.
  2. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: ўваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай.
  3. Навучэнцы абслугоўваюцца ў буфеце ў парадку жывой чаргі, выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.
  4. Ўжываць стравы, напоі, прадукты харчавання, набытыя ў сталовай, буфеце і прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны прытрымлівацца культуры харчавання.
  5. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.

Спартыўная зала

  1. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго працы.

Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменнай абутку.

  1. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, выхавальніка групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.
  2. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый.

Санітарныя пакоі

  1. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены;
  2. Забараняецца затрымлівацца ў санітарнай пакоі без патрэбы, а таксама смяціць, паліць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.

Гардэроб

  1. Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, аб'яднанняў па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.
  2. У выпадку выяўлення згубы адзення або абутку, навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнаму кіраўніку або дзяжурнаму адміністратару.
  3. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт сувязі) іншыя каштоўныя рэчы.
  4. У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кімсьці ў гардэробе рэчаў навучэнцы перадаюць іх вахцёру або дзяжурнаму настаўніку.

 

VII. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАВУЧЭБНЫ ЧАС.

  1. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазавучэбны час.
  2. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара).
  3. Навучэнцы, прысутныя на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.
  4. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўнай залах, іншых памяшканнях установы адукацыі.
  5. Прыход і адыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
  6. Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
  7. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах навучэнцы дапускаюцца з дазволу ўрача, да турыстычных паходаў - з дазволу медыцынскага работніка.
  8. Грамадска карысная праца навучэнцаў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ вызначаюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

 

VІІІ. ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ

  1. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:

аб'яву падзякі;

ўзнагароджанне Граматай;

узнагароджанне каштоўным падарункам;

занясенне на Дошку гонару ўстановы адукацыі;

напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.

заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загаду захоўваецца у асабістай справе навучэнца.

  1. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіннасці (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў) устанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:

заўвага;

вымова;

адлічэнне.

  1. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена да вучню III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
  2. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару установы адукацыі.
  3. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.
  4. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)
  5. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у бясшумны рэжым.
  6. У час правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаным прыстасаванні (скрынцы) у стане бясшумнага рэжыму.
  7. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.
  8. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.
  9. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучня робіцца запіс у дзённік.
  10. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ажыццяўляецца канфіскацыя тэлефона ў навучэнца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля гутаркі з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, вызначанае дырэктарам установы адукацыі.
свернуть

Условия приёма в УО

01.08.2023
развернуть
Порядок приема, перевода и отчисления учащихся
1. Прием в Школу осуществляется без проведения вступительных испытаний с шести лет или более позднего возраста на основании заключения медико -психолого-педагогической комиссии и с согласия родителей.
2. В Школу имеет право обратиться за получением образования каждый гражданин Республики Беларусь.
3. В первый класс школы принимаются в первую очередь дети, которые проживают на территории микрорайона, закрепленного за Школой.
4. Дети, которые не проживают  на территории микрорайона, закрепленного за школой, могут быть приняты при наличии в Школе свободных ученических  мест.
Для приема  в первый класс законные представители ребёнка в период, оговорённый Министерством образования РБ подают заявление на имя директора Школы и предоставляют следующие документы:
•        копию свидетельства о рождении ребенка;
•        медицинскую карту.
При устройстве ребенка в Школу родители также предъявляют документ, удостоверяющий их личность.
Решение о зачислении детей в Школу для обучения в первом классе оформляется приказом директора Школы не позднее 31 августа и доводится до сведения их законных представителей.
4. Прием ребенка в Школу в порядке перевода из других общеобразовательных учреждений для обучения в соответствующем классе на I и  II, III ступенях общего среднего образования осуществляется на основании заявления его законных представителей.
Для зачисления в Школу в порядке перевода законные представители учащегося вместе с заявлением на имя директора Школы предоставляют следующие документы:
•        личное дело учащегося;
•        медицинскую карту.
Решение о зачислении учащегося в Школу в порядке перевода для обучения в соответствующем классе оформляется приказом директора Школы не позднее 3 дней со дня подачи заявления и доводится до сведения законных представителей учащегося.
 5. Прием в Школу для обучения в соответствующий класс на III ступени общего среднего образования осуществляется на основании заявления на имя директора Школы и следующих документов:
•        свидетельства об общем базовом образовании;
•       справки об успеваемости, справки об обучении (академической справки) – для лиц, отчисленных из учреждений, обеспечивающих получение профессионально-технического или среднего специального образования;
•        справки о состоянии здоровья ребенка, медицинской карты.
Решение о зачислении для обучения в соответствующем классе на III ступени общего среднего образования оформляется приказом директора Школы не позднее 31 августа, а для лиц, отчисленных из учреждений, обеспечивающих получение профессионально-технического или среднего специального образования, - не позднее 3 дней со дня подачи заявления, и доводится до сведения их законных представителей.
6. Зачисление учащихся в группы продленного дня и их отчисление из групп    продлённого дня производится приказом директора Школы на основании заявлений   законных представителей учащихся.
7. Школа не вправе препятствовать переводу учащихся в другие общеобразовательные учреждения.
8. Обучающиеся переводятся в следующий класс решением педагогического совета Школы в порядке, определенном Министерством образования Республики Беларусь.
Обучающиеся, закончившие начальную школу и получившие общее начальное образование, продолжают обучение и воспитание на II ступени общего среднего образования.
 
свернуть
поделиться в:
Ещё в этом разделе